tisdag 3 januari 2012

januari

Hej och gott nytt år på er!

Jag har med vemod gått in i det nya året. Längtar så in i bomben till den 14e januari då jag flyttat in i min nya lägenhet och min kurs är slut och jag på riktigt har FYRA dagar ledigt. Har nämligen inte haft ett jullov som många andra (även om jag inte fått så mycket gjort) då mellandagarna har präglats av stress av hur mycket jag borde skriva, läsa etc. Men - jul i Göteborg är alltid härligt! Så också nyår. Jag och Markus ställde till med baluns i hans lya och det blev succé. Jag överskattade min tid och förmåga i ett rus av prestationsångest och tyckte att pilgrimsmusslor för 11 pers för första gången var en toppenidé. Visserligen har ingen blivit magsjuk men jag ska nog sansa mig till nästa gång och köra nåt mer hemtamt.

Sorry för den negativa klangen i inlägget. Har haft en rejäl dust med min förre hyresvärd då han försökt blåsa mig på pengar och det har nog orsakat en ny rynka i min panna, därav viss bitterhet.


Här är min fina kille i käck prickig fluga. Hädanefter måste han ha det varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar